‘Dat doen we zelf wel…’
Titel
We zien de trend al een tijdje gebeuren, bij onze opdrachtgevers en we horen het ook bij vakgenoten: je krijgt de mooie opdracht om een visuele identiteit en huisstijl te ontwerpen. Geeft vorm aan de eerste uitingen en daarna komt de retorische vraag: vanaf nu doen we het zelf wel, oke? En we begrijpen dat. Het ‘in huis willen houden’, out-of-pocket kosten besparen, de snelheid van het even aan kunnen passen. Dat geeft een gevoel van controle en dat is een fijn gevoel. En het brengt ook afbreukrisico met zicht mee. Collega’s met kennis van de huisstijl die op- of uitstromen, met kennis van communicatie maar met een minder goed ontwikkeld gevoel voor vormgeven, vervormde logo’s, kleuren die net niet kloppen of matchen. Kortom: het risico van “Het is goed genoeg zo, toch? Ik kon er niet meer van maken”. Laat ons je helpen daarbij. Wij zien waar de schoen wringt en hebben daar de oplossing voor. We zorgen ervoor dat jou merk visueel niet verwatert.


Canva paketten
Veel organisaties willen zelf kunnen werken aan hun communicatie met Canva. Logisch. Het programma is snel, flexibel en laagdrempelig. Zelf doen. Canva maakt dat makkelijker. Maar zonder goed ingerichte sjablonen en duidelijke stijl is de output vaak wisselend van kwaliteit. Os aanbod gaat niet over ‘iets kunnen maken in Canva’, het gaat over merkconsistentie. Grote kans dat je na wat schuiven in de standaard sjablonen van Canva wat neerzet wat op je huisstijl lijkt. Je kijkt door je wimpers naar het scherm en denkt: wel prima zo. Maar je wil niet gaan voor een ‘wel prima’, toch? Je hebt geïnvesteerd in je merk, in je visuele identiteit, in je logo. En de uitwerking is in de categorie die er wel mee door kan. Zonde! Niet doen. Hoeft niet. Lettertype, kleurnummers, uitlijning, tekstverdeling, beeldverhouding, wij borgen het voor je: grafische vormgeving. Jij maakt er een top uiting van: communicatie. Als wij je canva-account hebben ingericht, dan kun je het daana zelf wel.
Huisstijl APK
Inleideinde tekst

