Toekomstmakers
Jongerencampagne voor meer pabo-studenten
Bewust-, bekend- en meemaken. Drie werkwoorden die als een rode draad door deze regionale scholierencampagne lopen. We gaven met een logo, huisstijl, webdesign en -realisatie en ontwerp van on- en offline middelen, vorm aan het initiatief van de samenwerkende schoolbesturen voor primair en gespecialiseerd onderwijs in de regio Den Bosch en Bommelerwaard. Om ook in de toekomst voldoende leraren voor de klas te hebben, is het zaak om nú jongeren te bewegen naar het halen van een lesbevoegdheid. Dat ziet er zo uit:
Positieve beleving bij het vak leraar overbrengen
Doel van de campagne is om een positieve beleving bij het vak leraar overbrengen, om laagdrempelig te informeren over de pabo-opleiding en het werken in het primair onderwijs in de regio. Er worden daarvoor ‘MeeMaak dagen’ georganiseerd. Scholen nodigen scholieren nodigen uit om kennis te maken met een basisschool en de praktijk van lesgeven.
Het ontwerp is gemaakt in ruggespraak met de doelgroep; scholieren in het voortgezet onderwijs. We gingen in gesprek met de studiekeuzemakers. Met Gen-Z. Om met eigen oren te horen hoe we ze kunnen bereiken. Met welke kleur, vorm, tone-of-voice. Waar, hoe lang, waarmee. Daarmee hebben we waardevolle informatie opgehaald voor onze grafische vertaling.
Naast een website die aansluit bij de communicatiebehoefte en de praktische inrichting van de social mediakanalen, is ook aan fysieke uitingen vormgegeven. Er hangen posters op middelbare scholen en er liggen flyers bij decanen op tafel. Beachvlaggen en rollupbanners kleden de MeeMaak dagen aan.